جی پی اس ردیابی وسیله نقلیه با استفاده از فناوری سیستم موقعیت یابی جهانی که در ابتدا توسط وزارت دفاع ایالات متحده، با استفاده از ناوبری رادیویی ماهواره ای توسعه یافته است. GPS خود شامل بیش از 32 ماهواره است که سیگنال های مایکروویو را به گیرنده های GPS خاص ارسال می کند. این ماهواره ها به طور مداوم در جهان قرار می گیرند و به سیستم GPS اجازه می دهد تا با دقت دقیق موقعیت خود را بر روی سطح زمین محاسبه کند.

دستگاه گیرنده GPS خود شامل یک آنتن تنظیم شده به فرکانس این ماهواره ها و ساعت دقیق است. گیرنده GPS با دریافت سیگنال ازتعداد 4 ماهواره در حال چرخش یا بیشتر موقعیت خود را بر روی سطح زمین با درجه بالایی از دقت مشخص می کند. سپس این داده ها را همراه با سایر اطلاعاتی که از وسیله نقلیه از جمله سرعت و وضعیت موتور جمع آوری می کند، انتقال می دهد و از طریق تکنولوژی تلفن همراه به کاربر نهایی (یا ارائه کننده سرویس ردیابی وسایل نقلیه شخص ثالث) می فرستد.

با استفاده از تکنولوژی GPS برای برنامه های کاربردی ناوگان تجاری، گیرنده GPS باید در هر وسیله نقلیه جهت ردیابی نصب شود. بسته به سیستم ردیابی ناوگان GPS، اطلاعات جمع آوری شده از هر وسیله نقلیه در زمان واقعی (ردیابی فعال) به یک کاربر از راه دور ارسال می شود و یا در یک گیرنده ذخیره می شود تا در زمان بعد (ردیابی) منتقل شود.

پس از آن کاربران از راه دور می توانند نقشه های مکان ها و مسیرهای وسیله نقلیه را مشاهده کنند یا گزارش های موجود در مورد وضعیت خودرو از طریق اینترنت یا نرم افزار تخصصی را مشاهده کنند.

داده های این ماهواره ها به صورت رایگان به ارائه دهندگان ردیاب خودرو وسایل نقلیه GPS ارائه می شود.

 Spireon ارائه دهنده با کیفیت ترین سیستم های نوین ردیابی خودرو می باشد، شما همواره می توانید از طریق ارسال پیام و یا تماس تلفنی جهت مشاوره و یا خرید انواع ردیاب خودرو با بهترین قیمت با ما در ارتباط باشید.